نوشته شده توسط : محسن

قلمرو فعالیت شیطان و دو حدیث

تسلط شیطان بر بشر، محدود به این است که خود بشر بخواهد، و دست ارادت به او بدهد، چنان که خداوند می فرماید:

« همانا شیطان بر مردمی که ایمان دارند و به پروردگار خویش اعتماد و توکل می کنند، تسلطی ندارد. تسلط او منحصر است به اشخاصی که خودشان ولایت شیطان را می پذیرند»         ( سوره نحل آیه 99 - 100)

قرآن کریم از زبان شیطان، در روز قیامت، در جواب کسانی که به او اعتراض کرده و او را مسئول گمراهی خویش میشمارند، چنین می گوید:

« من در دنیا، قوه اجبار و الزامی نداشتم. حدود قدرت من، فقط (دعوت) بود. من شما را به سوی گناه خواندم و شما هم دعوت مرا پذیرفته و اجابت کردید، پس مرا ملامت نکنید، خویشتن را ملامت کنید که به دعوت من پاسخ مثبت دادید. ارتباط من با شما، صرفا در حدود (دعوت) و (اجابت) بود و بس»            (سوره ابراهیم آیه 22)

تفاوت شیطان و هوای نفس در این است که شیطان، یک تحریک کننده بیرونی است؛ اما هوای نفس، تحریک کننده درونی است که فرمان به بدی می دهد. « ان النفس لاماره بالسوء »    (سوره یوسف آیه 53)

بی حجابی بازیگران


پیامبر (ص) در ضمن وصیت خود به علی (ع) فرمود : ای علی ، کسی که زنش را اطاعت کند خدا او را  به رو در آتش دوزخ افکند . حضرت علی (ع) سوال کرد: آن اطاعت چیست؟ آن حضرت فرمود: اجازه دهد او را که به حمام های خارج از منزل یا به مجلس عروسی و عزاداری رود در حالی که  جامه ها و لباس های نازک بپوشد .


امام صادق (ع) فرمود: خدا در هر روز و شب فرشته ای دارد که ندا می کند ای بندگان خدا ، دست از معصیت خدا بردارید ، اگر به خاطر چارپایان چرنده و کودکان شیرخوار و پیرمردان پشت خمیده نبود هر آینه عذاب سختی بر شما می بارید که در زیر آن خرد می شدید.

بی حجابی





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: